miercuri, 13 septembrie 2017

dependent de frumos, dependent de cuvânt

curiozităţi

niciodată nu am ştiut să răspund la întrebarea celor mari:
ce vrei să fii când o să creşti mare?
mi se părea ceva inimaginabil acel mare
pentru că mare era norul ce mă urma ca un căţelandru
şi trenul care manca jăratec ori de câte ori plecam la bunici
(aici am băgat o minciunică pentru că eu nu mai aveam bunici şi nici amintiri)
dar trenul era mare şi de fiecare dată ajungea sătul, dimineaţa când ceaţa îşi scutura fusta
ridicându-se dintre brazii singuratici şi dintre şinele căzute fără suflare
din gară, cum ieşeai, îşi deschidea burta o hodoroagă antică
lumea îi spunea rată (mai mult a alint) ce ne inghiţea pe nemestecate
după care tremurând din toate încheieturile şi troncănind sec
îşi dădea duhul în fiecare staţie şi noi coboram la ultima
că acolo se ridica pădurea în picioare şi o întorcea
mare era şi pădurea de avea ea puterea să întoarcă rata
şi apăsa şi grumazul pârâului ce se strecura vai mama lui
dar şi când se mânia de venea răscolind pământ şi case şi pădure
că-l vedeai cu gura plină de pământ, de leaţuri, de rădăcini
dar eu nu mă vedeam nici mare ca pădurea
nici ca pârâul şi nici măcar ca rata care ne căra fără să crâcnească
aşa că întrebarea rămânea aninată într-un zâmbet de copil ce răscolea mormanul de cuvinte
în cautarea celui salvator
dar în sinea mea
gândeam că aş putea fii şi cer şi apă şi foc
îmbrăţişând pământul ce mă uimea de fiecare dată

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu